Popular Posts

Petrosains trip on birthday eve

Event: Petrosains trip on birthday eve
Location: Petrosains, KLCC.
Date: 06.08.2011

Petrosains Opening hours

Tuesday – Friday: 09.30 am – 4.00 pm
Saturday, Sunday & Public Holidays: 09.30 am – 5.00 pm
Mondays Closed (except on Public Holidays)


Konnichiwa! Welcome to my blog again. I just had my sweet sixteen birthday yesterday & I missed it cherry berry much. I swear this is the best birthday I ever had throughout my life. Awesome plans. Awesome friends. Awesome family. Awesome me. LOL! Okay, forget the last one. So I guess I will divide my birthday celebration contents into 3 posts because you know, I took tons of photos during my awesome birthday wtf. You're now currently reading the Petrosains trip in KLCC. Warning, there will be a lot of photos in this post. (About 50 something I guess)

Early in the morning, the girls Natalieyong and Qian came to my house. Without further ado, we headed to Bukit Bintang area gleefully with daddy's car. Took the cab to KLCC. The first plan that ran through Qian's mind was the PETROSAINS. Since this was our first time visiting KLC TOGETHER, so we decided to make this journey memorable and fun. It'd been almost 8 years since I last went to PetroSains. That time I was still a small kid and yeap, I've forgotten everything that I've seen inside. This time would be entirely different because I entered there with my girls. Read this post and you'll know how insane we were. :p

IMG_4281
First destination-PetroSains. Place recommended by Qian.

IMG_4126
WAO, best shot of mine lol. We took this I-looked-like-cannon-ball "vehicle" to enter Petrosains.

IMG_4128
Babe Qian.

IMG_4129
Hi! ;)

IMG_4130
Ahhh I'm unfocused by the camera. );

IMG_4138

IMG_4146
Raise up your hand, jump & throw the bean bag as high as possible. I'm just a shorty!

IMG_4148
OKAY THIS IS MUCH COOLER THAN MINE. Spot her bean bag? THE HIGHEST ONE!!

IMG_4151
*grimaced*

IMG_4152
A series of traditional music instruments.

IMG_4153
Shadow Play.

IMG_4154
3D Shadow play lol.

IMG_4155

IMG_4159

IMG_4165

IMG_4167

IMG_4168
Yay the three of us!

IMG_4172
Childhood memories about Bob The Builder? LOL!

IMG_4178
Have you seen Malaysia's traditional Shadow Play before?

IMG_4180

IMG_4184
Three of us wore sneakers that day!

IMG_4190
Woots! Dinosaur land!

IMG_4192
This thing scared this shit out of me!! It will move and "SING" too!

IMG_4193

IMG_4197
Sharp teeth!!

IMG_4198
Some models of the extincted animals.

IMG_4200
Luckily this "tiger" won't make noise like the Dinosaur!

IMG_4203

IMG_4204

IMG_4205

IMG_4211

IMG_4212
You have to wear the glasses to watch the difference of the lights.

IMG_4214
A sleeping bag for astronaut to sleep while they're at outer space. The headphones are for you to listen the "NOISE" in the outer space.

IMG_4216

IMG_4229

IMG_4234
Natalie's love shape for? ;P

IMG_4235
Well oil platform is all about fossil fuels, the formation of fossil fuels, the depletion of fossil fuels, etc.

IMG_4238
Okay so this is the so-called helicopter but it was out of service that day.

IMG_4239
AIYO, being unfocused for the second time. Anyway, I was standing on the float.

IMG_4240
Next station: RACING!

IMG_4243
Random shot about some drawings I saw on the wall. (y)

IMG_4244
The hot babes. :p

IMG_4245

IMG_4246
One day, some day, I'm gonna try racing!!

IMG_4247

IMG_4248
That pair of seductive eyes...

IMG_4252
Macam-macam!

IMG_4255
#epicfail

IMG_4256
Here they go, turning into small kids again lol.

IMG_4258
BUAHAHA, Sorry I've just covered their faces.

IMG_4259

IMG_4260
And so, here are the kids with their exultant face. :p

IMG_4267
Proper cam-whored photo, like finally.

IMG_4270
Loving this top from H&M!

IMG_4273

IMG_4276

IMG_4277

We spent about two hours in Petrosains. It was a fun yet educating trip to Petrosains. Looking forward to more changes and fascinating games! Most importantly, I got to spend my time with the girls! Stay tuned for my next Birthday Eve & Birthday Dinner post!!

P.S. Comments are most welcomed and much appreciated.

LOVE LIFE.




8 comments

  1. Speaking of which, I've never even been to Petrosains! :P #evenepicfail

    ReplyDelete
  2. Educational Birthday Eve hahaha

    ReplyDelete
  3. hello! hahah what seductive eyes? haha! keep laughing while saw this post. haha nice blog header! cant wait to see mine soon. :) okay, i look fat. :(

    ReplyDelete
  4. O: Seems like petrosains had changed a lot huh!

    ReplyDelete
  5. THree of you only ah? next time ajak me out ma...xp

    ReplyDelete
  6. Hilda: Haha! Petrosains is for teenagers one! Don't know will you like it or not!
    Kianfai: So meaningful right? :p
    Camy: Thanks! :D
    Qian: seductive = sexy hahaha!
    Eminey: Ya!
    Eunice: Hahaha! Alright! :D

    ReplyDelete

© JESSICA CHAW | FASHION | BEAUTY | LIFESTYLE | MALAYSIA BLOGGER |. Design by MangoBlogs.